Metro na lince C již zase jezdí po celé trase, výluka skončila podle plánu

Plný provoz na lince metra C byl obnoven v pátek 17. července 2015 od ranního výjezdu. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tak dokončil výměnu kolejového křížení a čtyř výhybek ve stanici metra Háje v souladu s předem stanoveným časovým harmonogramem. Pro cestující tak skončila nepříjemná nutnost přesedat na náhradní autobusy, které úsek od Kačerova na Háje obsluhovaly.

DPP finalizoval veškeré plánované činnosti v rámci výluky s mírným předstihem. Dokončovací práce, jejichž provedení bylo původně plánováno až na období po zahájení plného provozu, tak bylo možné částečně realizovat už před termínem znovuotevření metra.

Další výměny výhybek ve štěrkovém loži, které jsou v jednotlivých stanicích metra umístěny již od jejich zahájení provozu, tedy v některých případech již více než 40 let, DPP plánuje realizovat v průběhu roku 2016 či později.

„Chtěl bych poděkovat všem cestujícím za jejich trpělivost v období výluky. Jsme rádi, že se nám podařilo provést i většinu dokončovacích prací, které by při běžném provozu metra trvaly podstatně delší časové období,“ uvedl dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.

Hlavní nádraží metro C stanice 014V průběhu výluky technici nejprve odpojili veškeré napájení a demontovali přívodní kolejnici, rozebrali a odvezli stávající výhybky i jejich součásti včetně starých pražců a přibližně 600 tun starého štěrku. Následně došlo k vyčištění, opravě a penetraci systému odvodnění celého výhybkového objektu a k navezení a instalaci nového štěrku a pražců. V poslední fázi výluky technici osadili nové výhybkové součásti, kolejové křížení i přívodní kolejnici, vše zapojili, seřídili a provedli potřebné zkoušky.

Po dobu výluky DPP zavedl v úseku metra Háje – Kačerov náhradní autobusovou linku XC. V pracovní dny bylo pravidelně vypravováno 41 kloubových vozů (27 nízkopodlažních). O víkendu náhradní autobusová doprava zahrnovala 25 nízkopodlažních kloubových vozů. V průběhu výluky DPP tyto spoje jednorázově posílil.

Cestující byli o výluce informováni prostřednictvím 25 000 kusů letáků, 50 informačními tabulemi umístěnými u uzavřených stanic a dalšími informačními materiály na zastávkách povrchové dopravy. DPP také do terénu nasadil informátory, kteří po celou dobu výluky radili cestujícím v nouzi.

„Celkově naši informátoři strávili v okolí uzavřených stanic metra 650 hodin. Je potřeba jim poděkovat, protože ve vedrech, která panovala na začátku července, byla jejich práce velmi náročná,“ dodal vedoucí odboru Dopravně provozní informace Jiří Černík.

Čtyřka v obraze
Turnaj rytířů na koních. Pohled do kutlochu. pop-up 003 pop-up 103 Uiii, jsem rychlejší než zvuk! bus pruvod 010
>

Kalendář akcí

  • Žádné události

Počasí

Miniaplikace na váš web
YoWindow.com Forecast by yr.no