Opencard zatím stála město 1,74 miliardy korun

Opencard – Karta Pražana – stála Hl. m. Prahu již 1,74 miliardy korun a pokračovat v tomto projektu je pro město jednoznačně nevýhodné. Vyplývá to z analýzy společnosti NEXIA AP, kterou si nechala zpracovat současná koalice na magistrátu a jejíž výsledky byly dnes zveřejněny.

V současné době již máme k dispozici veškeré podklady a posudky, na základě kterých můžeme zodpovědně učinit rozhodnutí, zda v projektu Opencard nadále pokračovat.  Na základě závěrů analýzy od společnosti NEXIA AP mohu říct, že si neumím představit, že bychom rozvíjeli jakýkoli model spolupráce se společností E-Money Services. Naším hlavním cílem je odstranit závislost na jednom dodavateli služeb. Současný stav je pro Prahu nevýhodný a dlouhodobě neudržitelný.  Uděláme vše proto, aby si Pražané jízdné kupovali tak, jak oni sami si budou přát, ať už to bude prostřednictvím platební karty, mobilním telefonem  či papírovým kuponem,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

 Na primátorku Adrianu Krnáčovou navázal zástupce společnosti NEXIA AP Valdemar Linek. Ten zhodnotil naplnění deklarovaných cílů, které byly spojeny se zavedením Opencard, dále zhodnotil přínos veškerých vynaložených finančních prostředků, nastínil rizika současné situace a na závěr pak přednesl doporučení, jak by Hl. m. Praha mělo k projektu Opencard přistoupit tak, aby bylo schopno efektivně a stabilně provozovat Opencard jako dopravní kartu (nosič časových kuponů).

DSC05422Musím uvést, že projekt Opencard nemá žádné vize ani cíle, koncept městské karty je zastaralý a uživatelská hodnota s výjimkou funkce elektronické tramvajenky je nulová. Projekt nebyl nikdy strategicky řízen městem, nýbrž dodavatelem, vysoká závislost je příčinou vysokých nákladů a současného kritického stavu. Nikdy neexistovalo zadání, aby se město stalo reálným provozovatelem Opencard. Naše doporučení je takové, že by se Opencard měla transformovat výhradně na dopravní kartu komplexně provozovanou Dopravním podnikem hl. m. Prahy. Realizace našich doporučení představuje reálný potenciál měsíční úspory provozních nákladů ve výši cca 5 až 5,5 milionů korun,“ uvedl Valdemar Linek.

 Předseda zastupitelského klubu Pirátů Jakub Michálek, který je zároveň členem pracovní skupiny pro Opencard, zmínil otázku překračování počtu nakoupených licencí, které má za následek to, že E-Money services si v soudních sporech nyní nárokuje milionové částky za bezdůvodné obohacení.

Na závěr vystoupil také předseda komise pro ICT Ondřej Felix, který nastínil vize principů budoucího řešení odbavení cestujících. „Základem je přestat zamykat klienty do jednoho vyvoleného modelu. Je nezbytné klientům otevřít svět a dát jim pružné možnosti dle výhodnosti. Jakýkoli budoucí koncept musí počítat s technologickým vývojem, technologie se kvůli konceptu dopravního odbavení nezastaví. Nesmíme však jít cestou zemětřesení, nýbrž postupnými navazujícími kroky,“ řekl Ondřej Felix s tím, že první výběrová řízení na nové formy předplaceného jízdného by mohla být vypsána na podzim letošního roku.

Zdroj: MHMP

 

Čtyřka v obraze
Poučit se přišli i studenti. pop-up 309 "To je lebka horské kozy, jaké u nás žijí?" "Kamzící"!" bus pruvod 033 Vlajka vzhůru poletí! bus pruvod 003
>

Kalendář akcí

  • Žádné události

Počasí

Miniaplikace na váš web
YoWindow.com Forecast by yr.no