Dávejte si na dálnici D1 pozor, zase se mírně změnily uzavírky

Jízda po dálnici D1 na pomezí hlavního města a v okolí Průhonic je zase o něco náročnější. Opravy od pátku 17. dubna 2015 zase trošku změnily vedení jízdních pruhů. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) proto apeluje na řidiče, aby byli při jízdě opatrní. Jakákoliv nehoda v opravovaných úsecích totiž většinou znamená kolaps dopravy.

Přestože po celou dobu oprav je zachován provoz ve dvou jízdních pruzích v obou směrech, zejména v ranních hodinách zde dochází k dopravním komplikacím. „Opravy dálnice D1 mezi desátým a druhým kilometrem pokračují dle harmonogramu. V pátek 17. dubna tak dojde k další změně vedení dopravy v opravovaném úseku. Vzhledem k tomu, že se jedná o dálniční úsek s nejvyššími intenzitami dopravy v ČR, prosíme všechny řidiče o trpělivost,“ píše na svém webu ŘSD. Tato etapa má plánovaný konec 5. května 2015.

Čeho se týkají aktuální „špunty“

– Levého jízdního pruhu (tedy toho rychlého) v levém i v pravém pásu dálnice v úseku mezi km 2,700 – 0,000 v termínu od 17. 4. 2015 do 3. 5. 2015.
– Pravého a středního jízdního pruhu v levém pásu dálnice v km 9,400 – 5,300 a rovněž levé poloviny MÚK Čestlice (EXIT 8), tj. výjezdové větve Brno (D1) → Čestlice/Dobřejovice a nájezdové větve Čestlice/Dobřejovice → Praha (D1),
přičemž ostatní MÚK a odpočívky budou zpřístupněny, v termínu od 17. 4. 2015 do 5. 5. 2015.

Vedení dopravy

d1 c– Doprava ve směru na Brno je v km cca -0,200 svedena do středního a pravého jízdního pruhu, ve kterých pokračuje podél pracoviště až do km cca 2,740, odkud je doprava vedena bez přechodného dopravního omezení. Následující dopravní omezení je od km 4,700, kde je doprava opět svedena do středního a pravého jízdního pruhu, ve kterých pokračuje až do km cca 9,550. Nájezd a výjezd v dotčených křižovatkách a odpočívkách je umožněn v plném rozsahu.
– Doprava ve směru na Prahu je od km cca 9,525 rozdělena následujícím způsobem: doprava v levém jízdním pruhu je převedena přejezdem středního dělicího pásu do protisměrného pásu (v tomto pruhu je zákaz vjezdu nákladních automobilů) a doprava ve středním jízdním pruhu pokračuje v levém pásu dálnice, ze kterého je zpřístupněna přilehlá křižovatka MÚK Průhonice (EXIT 6) a přilehlé odpočívky. Takto doprava pokračuje v tomto režimu (2+1+1) až do km 5,125, kde je jízdní pruh z protisměrného pásu převeden zpět do levého jízdního pásu. Následující dopravní omezení je od km 2,900, kde je doprava svedena do středního a pravého jízdního pruhu, ve kterých pokračuje až do km cca 0,000. Je uzavřená levá polovina MÚK Čestlice (EXIT 8), tj. výjezdová větev Brno (D1) → Čestlice/Dobřejovice a nájezdová větev Čestlice/Dobřejovice → Praha (D1). Objízdná trasa je v obou směrech vedena z MÚK Průhonice ulicí Obchodní v obci Čestlice.

Proč se opravy dělají a jaká je další výhled

d1 aTato oprava je součástí nového konceptu ŘSD stanoveném v roce 2011, kdy se opravy dálnic provádějí v dlouhých celcích, jež šetří finance a celkový čas omezení pro řidiče. Ročně je takto opraveno 5% délky sítě, což v dlouhodobém měřítku představuje trvale udržitelný stav vozovek tak, aby již nedocházelo k havarijním stavům, ke kterým došlo na dálnicích D1 a D2 či na rychlostní komunikaci R7.
Oprava vozovky bude pokračovat do konce června, o podrobném harmonogramu vás budeme včas informovat. Opět bude zachován provoz ve dvou jízdních pruzích oběma směry.

Poslední souvislé opravy probíhaly na tomto úseku v druhé polovině devadesátých let, následně se jednalo již pouze o havarijní opravy. Na vozovce se v současné době vyskytují lokální výtluky, podélné a příčné nerovnosti a trhliny, rozpadají se obrusné a ložné vrstvy. Poškozena jsou svodidla, elastické mostní závěry, odvodnění, na krajnici a ve středním dělicím pásu jsou nánosy bahna.

Během oprav, které byly zahájeny již v červenci loňského roku, se vymění asfaltové vrstvy, v km 6,7 – 3,2 se kryt vozovky vytvoří z asfaltového koberce tlumícího hluk. Opravovat a sanovat se bude také podklad vozovek. U mostů dojde k výměně elastických závěrů. Instalovat se budou také po celé délce nová středová a krajová svodidla – ocelová i betonová. Dojde k seříznutí a doplnění krajnice, opravě odvodnění, přejezdů přes střední dělící pás a k výměně indukční smyčky sčítačů dopravy.

Čtyřka v obraze
DSC01581 Nepříliš známý pohled ze zadní strany dvora. DSC01599 Jižní spojka zastřešuje celý prostor. A každý si našel něco dobrého k snědku. Nejlepší z nejlepších!
>

Kalendář akcí

  • Žádné události

Počasí

Miniaplikace na váš web
YoWindow.com Forecast by yr.no