Anděl, I.P.Pavlova a Můstek budou mít do konce příštího roku bezbariérový přístup

Trojice hojně využívaných stanic metra se dočká bezbariérových přístupů. Anděl, Můstek a I.P.Pavlova by měly být přístupné pro vozíčkáře během třetího čtvrtletí roku 2015, předpokládaná cena přestaveb všech tří stanic by měla být 280 milionů korun, část peněz půjde z evropských fondů.

Přestavba stanice metra I. P. Pavlova byla zahájena na konci června letošního roku. Bezbariérový přístup bude na povrchu ústit v Legerově ulici v přízemí domu č. p. 357 s přímým výstupem na chodník. Stanice metra je s povrchem spojena prostřednictvím dvou na sebe navazujících osobních výtahů. Přepokládaná celková částka za přípravu a realizaci této stavby by měla činit přibližně 70 milionů korun, z čehož by měla Evropská unie hradit 47,825 milionů.

Bezbariérový přístup do stanice metra Anděl bude veden z rohu ulic Bozděchova a Nádražní a bude také sestávat ze dvou na sebe navazujících výtahů. Staveniště bezbariérového přístupu do stanice metra Anděl bylo předáno a stavba byla zahájená na konci června 2014. Nyní probíhají přípravné práce a realizace se rozběhne během následujících dní. Předpokládaná celková částka za přípravu a realizaci této stavby by měla činit přibližně 100 milionů korun, 84,235 milionů by mělo jít z EU.

Jednou z klíčových stanic metra pro dodatečné bezbariérové zpřístupnění je i Můstek, kde ale zatím nebylo ukončeno výběrové řízení na zhotovitele. Zahájení prací na bezbariérovém zpřístupnění této stanice je závislé na jeho ukončení, pražský dopravní podnik předpokládá, že se tak stane do konce letošního roku. Technické řešení bezbariérového zpřístupnění je zde navržené pomocí dvou osobních výtahů o nosnosti 1000 kg a přepravní výšky 23 m vedoucích z povrchového objektu situovaného na Václavském náměstí před Adamovou lékárnou do přestupní chodby, ze které bude pokračovat další osobní výtah s nosností 1 000 kg a přepravní výškou 16 m, který s ní spojuje postupně nástupiště tras A a B. Mezi spojovací chodbou a nástupištěm trasy A bude k dispozici také krátké schodiště. Odhad celkových nákladů na přípravu a realizaci této stavby činí cca 110 milionů korun (předpokládaná výše získané dotace je 88 milionů).

 Do roku 2025 by měly být podle současného magistrátu bezbariérové všechny stanice metra.

 Z celkového počtu 57 stanic metra je v současnosti zajištěn bezbariérový přístup již do následujících 34 stanic, 2 stanice umožňují bezbariérový pohyb s proškoleným doprovodem:

Dejvická, Muzeum, Strašnická, Skalka, Depo Hostivař.

Zličín, Stodůlky, Luka, Lužiny, Hůrka, Nové Butovice, Smíchovské nádraží, Národní třída, Florenc B, Vysočanská, Kolbenova, Hloubětín, Rajská zahrada, Černý Most.

Letňany, Střížkov, Prosek, Ládví, Kobylisy, Nádraží Holešovice, Vltavská, Florenc C, Hlavní nádraží, Muzeum, Vyšehrad, Pankrác, Budějovická, Chodov a Háje.

2 stanice na trase C:  Opatov a Roztyly umožňují bezbariérový pohyb s proškoleným doprovodem prostřednictvím nákladních výtahů ve stanicích.

Čtyřka v obraze
IMG_2337 (2) Děti mohly alespoň trochu zjistit, jaké to je, být slepým. Umělec Lubomír Brabec před akcí. A zkouší, jak chrání policejní výbava. Kristus na věži. DSC01576
>

Kalendář akcí

  • Žádné události

Počasí

Miniaplikace na váš web
YoWindow.com Forecast by yr.no